,,Ред Хот Чили Пеперси“ су једни од најбољих и најважнијих бендова алтернативног рока. Почеци су им били на калифорнијској панк сцени, са које су полако прерастали из иноватнивног бенда, преко култног извођача, све до рок супер звезда. За то време, мењали су и чланове и звук, али једна ствар је увек била иста, а то је један од најдивљијих и најбољих басова икада, један једини непоновљиви Фли. Хајде мало боље да погледамо на то како Фли свира и зашто га толико много људи дижу у небеса.

Кроз своју каријеру, Фли се показао врло флексибилним кроз различите музичке жанрове. И то због две његове највеће инспирације – фанка и панка. Фанк даје темеље Флијевом свирању, а то је музичка техника шамарања. Ту технику је прославио Лери Грахам из бенда ,,Слај енд фемили стоун“. Уместо да одсвира жицу са прстом или трзалицом, басиста би агресивно ударио жицу палцем. Резултат је тежи и дебљи звук баса. После шамара обично би дошао и поп, а то је кад басиста повуче прстом неку доњу жицу обично за октаву ниже. Тај поп ствара снер на бас-бубањ шамарања.

Фли је одувек користио ову технику. Од најранијих дана па све до данас. Може се чути свуда по песми ,,Dark Necessities“ из 2016.

Многи басисти су користили технику шамарања, заправо, идаље је и користе. Али кад је Фли дошао, помешао је своју технику фанка са панком. Бас у панку је брз и агресиван, па је додао ту брзину у своје шамарање. Ова комбинација фанка и панка се назива панк, или фанк не знам тачно. Послушајте одличну комбинацију ова два звука у мало ранијој песми из 1989. ,,Nobody weird like me“.

Овакав начин свирања био је доминантан у ранијим издањима ,,Пеперса“. Али Фли је почео да одскаче од њега на њиховом албуму из 1991. године ,,Blood Sugar Sex Magic“. Ту је показао још једну од својих јачих страна, правити контраст наспрам гитаре Џона Фрушијатија. Да би то извео морао је да свира много мелодичније. Слушајте само разлику између њихових инструмената на мојој омиљеној песми ,,Пеперса“ ,,Mellowship Slinky in B Major“.

Ова два рифа звуче перфекно један поред другог. Флијев бас, Фрушијантијева гитара, Чедови бубњеви и Кидисеви вокали стварају различите мелодије које иду истовремено и звуче рајски. Због овога песма звучи тако фанки. Иако звучи одлично у померајућим песмама Фли је одличан и у лаганим и споријим песмама. Погледајте ,,Californication“, један од њихових највећих хитова.

Феноменална повезаност гитаре и бас-гитаре је један од разлога зашто је имала много успеха. Иако је његова повезаност са гитаристом Џоном Фрушијантијем фантастична, његова повезаност са бубњарем Чедом Смитом је створила једну од најбољих ритам секција које је рок икада видео. Слушајте како се перфектно надовезују у песми ,,Aeroplane“. Смитов снер дође само мали тренутак након Флијевог попа, што преплављује ову песму тим фанки звуком.

Фли има много другачију повезаност и улогу у бенду од велике већине басиста. Обично ћете видети рок басисте имајући исту улогу у свакој песми. Пратити гитару и бити у ритму са бубњевима. Наравно нема ничег лошег у класичном свирању баса, али Флијево свирање бежи далеко од тога, што га чини много занимљивијим за слушање. Певач Антони Кидис је једном рекао да не може да верује да, цитирам, ,,Је**ни басиста краде место фронтмена и изађе са концерта са највише девојака“. Шалу на страну, послушајте како Фли удара полаке акорде у песми ,,Don’t Forget Me“.

Или како његов звук скаче по врату баса у фанки песми ,,Around the World“.

Бас некад звучи као део песме убачен да би попунио празан простор. Али Флијев бас никад не звучи тако, увек додаје нешто ново и јако битно у песми. Највише ми се свиђа његова распрострањеност у песми ,,Hump de Bump“. Свира гласне акорде који су стварно минимални што ствара одличан контраст Фрушијантијевом рифу. А кад дође до рефрена крене да свира лаганије и мелодичније да би створио контраст Кидисевим вокалима.

Цео њихов албум из 2006. под називом ,,Stadium Arcadium“ је приказ онога шта Фли може да уради. Возајући рифови песама ,,Torture me“ и ,,She’s Only 18″, класично шамарање у ,,Tell me Baby“ и ,,Storm in a Teacup“ и прелепе мелодије у ,,Snow (Hey Oh)“ или ,,If“.

Цела Флијева каријера је препуна задивљујућег инструментазма, а ја само почињем да додирујем тему. Ако стварно хоћете да истражите Флија нађите неке добре звучнике и зароните дубоко у било коју песму ,,Пеперса“, шансе су да ћете чути нешто што Фли ради што ће вас занемети.